بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
با توجه به توسعه و افزایش دستیابی افراد به اینترنت و جریان رو به رشد آن، بازاریابی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
بازاریابی همیشه جهت ارتباط برقرار کردن با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. این به این معنی است که شما
می بایست افراد را در محلی که در حال گذران اوقات خود هستند بیابید ؛ یعنی در اینترنت.
پس بازاریابی با نگرش سنتی دیگر مانند گذشته اثرگذار نخواهد بود و شما میبایست با نگرشی جدید به سوی بازاریابی دیجیتال
و دیجیتال مارکتینگ حرکت کنید.
اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل همه اقداماتی است که در جهت بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده
از ابزارهای دیجیتالی و در بستر دیجیتال (وب، اینترنت،موبایل و ...) صورت میپذیرد گفته میشود.
با توجه به اینکه در بازاریابی دیجیتال مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارند، شرکت ها با کمک ابزارهای گوناگون همچون وبسایت،
رسانه های اجتماعی، ایمیل و موبایل و ... سعی در تحلیل رفتار مشتریان دارند تا بتوانند محتوای تبلیغاتی خود را در زمان و بستر
مناسب منتشر نمایند تا بتوانند بازخورد مناسبی دریافت کنند.
امروزه تعداد افرادی که از اینترنت استفاده میکنند بسیار زیاد شده اکثر کسب و کارها به این حقیقت پی برده اند که جهت موفقیت
می بایست در اینترنت حضور فعال داشته باشندو از این بستر جهت برندسازی، پیدا کردن مشتری های جدید و معرفی کالا و خدماتشان
به طرز صحیح و اثربخش استفاده نمایند.
تعریف بازاریابی دیجیتال در وب سایت مارتک ادوایزر
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یعنی کلیه عملیات بازاریابی که شامل کانالهای دیجیتال مانند بازاریابی محتوایی، سئو، بازاریابی
ایمیلی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی موبایلی و ... میشود تا با استفاده از آنها بتوانیم استراتژیهای مختلفی را برای رسیدن به
مشتریان بالقوه و بالفعل و برقراری ارتباط موثر با آنها ایجاد نماییم.